konferencja
fbinst
sztukamody
szkoła wiosenna

o kursie

Sztuka Mody stanowi połączenie zajęć teoretycznych
prowadzonych przez kadrę akademicką i ekspertów z branży modowej oraz marketingowej z praktycznymi warsztatami
 w zakresie projektowania i szycia elementów ubioru,
 projektowania graficznego i szeroko rozumianej komunikacji wizualnej związanej z prezentacją produktu.

Patronat honorowy:

Prezydent Miasta Gdańska
Paweł Adamowicz

Rektor ASP w Gdańsku
dr hab. Krzysztof Polkowski

Idea warsztatów oraz
konferencji "sztukamody"
i opieka merytoryczna:


Prorektor ds. Kształcenia
i Studenckich ASP w Gdańsku
dr hab. Adam Kamiński

czytaj więcej...

Ofertę zajęć kierujemy do osób, które chcą:

  • realizować swoją karierę w branży Fashion,
  • przejść z doświadczonymi praktykami przez proces tworzenia mini-kolekcji ubrań i odszyć wybrane projekty,
  • poznać historię mody i współczesne trendy, czyli sprawdzić, „co w modzie piszczy”,
  • wiedzieć, jak prezentować i sprzedawać projekty i produkty w przestrzeni wirtualnej i rzeczywistej, zwiększając tym samym siłę przebicia swojej marki modowej na rynku,
  • zrozumieć zasady, które rządzą branżą modową,
  • stać się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.

Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w Warsztatach Kreatywnych „Sztuka Mody - Szkoła Wiosenna”, wydany przez Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku. W celu zaliczenia kursu niezbędne będzie przygotowanie prezentacji wykonanych projektów elementów ubioru, przewidzianych w programie kursu.

program

Zajęcia będą realizowane w dwóch modułach tematycznych:

Projektowanie elementów ubioru
  • elementy konstrukcji ubioru,
  • podstawy metodyki projektowania,
  • tworzenie inspiracji (moodboard),
  • dobór tkanin, przygotowanie próbek jakościowych i określenie palety kolorystycznej,
  • opracowanie detalu, koloru i faktury kolekcji,
  • projektowanie ubioru dla określonej grupy docelowej,
  • przygotowanie identyfikacji kolekcji,
  • ... i wiele innych.
Strategia komunikacji produktu w branży modowej
  • tworzenie wizerunku marki odzieżowej w social media,
  • zarządzanie marką firmy modowej i tworzenie strategii marketingowej,
  • modelowanie biznesowe w oparciu o canvas business model,
  • zwiększenie efektywności procesów związanych z komunikacją biznesową,
  • prezentacja produktu – fotografia i art direction,
  • prezentacja produktu w przestrzeni rzeczywistej,
  • trendy w branży e-commerce, czyli jak sprzedawać produkt w Internecie?
  • ... i wiele innych.

wykładowcy

Agnieszka
Kochańczyk
Tomasz
Kwiatkowski
Małgorzata
Popinigis
Krzysztof
Śliwiński
Katarzyna
Tusk
Agnieszka
Flisikowska
Ewa
Bujak
Patryk
Wojciechowski
Damian
Bossak
Krystian
Olszewski
Izabela
Disterheft
Joanna
Staniszewska
Sabina
Klechowicz
Ireneusz
Żeromski

harmonogram

Zajęcia będą odbywać się w następujące weekendy:

14-15 kwietnia 2018
Data
Przedmiot
Grupa
Rodzaj
Miejsce
Prowadzący
14 kwietnia
9:00-13:00
Metodyka projektowania
I grupa
Wykład interaktywny (4h)
Pracownia Mody
Tomasz Kwiatkowski
9:00-13:00
Konstrukcja ubioru – wprowadzenie
II grupa
Warsztaty (4h)
Sala konferencyjna
Ewa Bujak
13:30-17:30
Konstrukcja ubioru – wprowadzenie
I grupa
Warsztaty (4h)
Sala konferencyjna
Ewa Bujak
13:30-17:30
Metodyka projektowania
II grupa
Wykład interaktywny (4h)
Pracownia Mody
Tomasz Kwiatkowski
15 kwietnia
9:00-11:00
Konstrukcja ubioru – wprowadzenie
I grupa
Warsztaty (2h)
Sala konferencyjna
Ewa Bujak
9:00-13:00
Projektowanie
II grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Patryk Wojciechowski
11:00-13:00
Rozwój kompetencji miękkich projektanta mody
I grupa
Warsztaty (2h)
Sala konferencyjna
Agnieszka Flisikowska
13:30-15:30
Konstrukcja ubioru – wprowadzenie
II grupa
Warsztaty (2h)
Sala konferencyjna
Ewa Bujak
13:30-17:30
Projektowanie
I grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Agnieszka Kochańczyk
15:30-17:30
Rozwój kompetencji miękkich projektanta mody
II grupa
Warsztaty (2h)
Sala konferencyjna
Agnieszka Flisikowska
28-29 kwietnia 2018
Data
Przedmiot
Grupa
Rodzaj
Miejsce
Prowadzący
28 kwietnia
9:00-13:00
Jak sprzedawać modę w Internecie
I grupa
Wykład (4h)
Sala konferencyjna
Damian Bossak, Krystian Olszewski
9:00-13:00
Projektowanie
II grupa
Wykład interaktywny (4h)
Pracownia Mody
Patryk Wojciechowski
13:30-17:30
Projektowanie
I grupa
Wykład interaktywny (4h)
Pracownia Mody
Agnieszka Kochańczyk
13:30-17:30
Jak sprzedawać modę w Internecie
II grupa
Wykład (4h)
Sala konferencyjna
Damian Bossak, Krystian Olszewski
29 kwietnia
9:00-13:00
Moda w sklepie od zaplecza
I grupa
Wykład interaktywny (4h)
Sala konferencyjna
Joanna Staniszewska, Ireneusz Żeromski
9:00-13:00
Projektowanie
II grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Patryk Wojciechowski
13:30-17:30
Projektowanie
I grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Agnieszka Kochańczyk
13:30-17:30
Moda w sklepie od zaplecza
II grupa
Wykład interaktywny (4h)
Sala konferencyjna
Joanna Staniszewska, Ireneusz Żeromski
12-13 maja 2018
Data
Przedmiot
Grupa
Rodzaj
Miejsce
Prowadzący
12 maja
9:00-11:00
Funkcjonowanie marki modowej w social media
wspólne
Wykład (2h)
Sala konferencyjna
Katarzyna Tusk
11:00-14:00
Modelowanie biznesowe
wspólne
Warsztaty (3h)
Sala konferencyjna
Izabela Disterheft
14:30-17:30
Budowanie strategii firmy i marki przy wykorzystaniu narzędzi marketingu
wspólne
Wykład (3h)
Sala konferencyjna
Krzysztof Śliwiński
13 maja
9:00-13:00
Aranżacja witryny
I grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Sabina Klechowicz
9:00-13:00
Fotografia modowa / Art Direction
II grupa
Warsztaty (4h)
Patio
Gosia Popinigis
13:30-17:30
Fotografia modowa / Art Direction
I grupa
Warsztaty (4h)
Patio
Gosia Popinigis
13:30-17:30
Aranżacja witryny
II grupa
Warsztaty (4h)
Pracownia Mody
Sabina Klechowicz

miejsce

Zajęcia odbywają się w sali konferencyjnej i na Patio (ASP w Gdańsku) oraz w Pracowni Mody (Zbrojownia Sztuki).

rekrutacja

Warunkiem uczestnictwa w Szkole Wiosennej jest posiadanie statusu studenta, bądź absolwenta ASP oraz dostarczenie do 23.03.2018 r. drogą mailową (sztukamody@asp.gda.pl) następujących dokumentów:

  • 1. formularz zgłoszeniowy (pobierz)

  • 2. portfolio

    15-20 slajdów w formacie PDF, prezentujących obszary kreacji wizualnej kandydata – np. projektowanie graficzne, ilustracja, rysunek, malarstwo, fotografia, projektowanie elementów ubioru i przedmiotów itp.

Informacje z wynikami rekrutacji na Warsztaty Kreatywne „Sztuka Mody – Szkoła Wiosenna” 2018 zostaną wysłane drogą mailową do 30 marca 2018 r. do godz. 12:00.

Udział w Szkole Wiosennej jest bezpłatny.

Regulamin Szkoły Wiosennej – pobierz

fot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowskifot. Kwiatkowski

kontakt

sztukamody@asp.gda.pl



Tel. 58 301 21 40, wew. 32

Organizator:

Patronat honorowy:

Partnerzy:

Patroni medialni:

Agnieszka Kochańczyk

Kostiumograf i scenograf. Absolwentka ASP we Wrocławiu, kierunek: malarstwo.

Prowadziła warsztaty projektowania ubioru we współpracy z ASP w Gdańsku i LPP. Marzec-maj 2017 prowadzenia autorskich warsztatów projektowania ubioru na ASP w Gdańsku.

Założycielka Fundacji Piękne Drzewo.

Tomasz Kwiatkowski

Zajmuje się metodyką projektowania, ergonomią w projektowaniu i projektowaniem krytycznym. Jest członkiem Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych i Rady Naukowej Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej. Był współzałożycielem Pomorskiego Centrum Technologii w Gdyni i Grupy badawczej 01.

Małgorzata Popinigis

Fotograf, wykładowca ASP, Absolwentka Fashion Photography w Central Saint Martins w Londynie oraz Grafki ASP w Gdańsku. Zwyciężczyni konkursu “Art and Fashion” w kategorii fotografia modowa (Poznań '12) oraz “Najlepszych Dyplomów Projektowych”. Pracuje dla takich marek jak: Reserved, Cropp, Eva Minge, Łukasz Jemioł, Sony Music, Diverse.

“– Interesują mnie idee obecne w świadomości społecznej i ich wizualna tożsamość; Zagadnienia kreowania wizerunku i rozdźwięku między wizerunkiem, obrazem rzeczywistości a rzeczywistością. Szczególnie interesujące są dla mnie współczesne archetypy kobiecości i to w jaki sposób obraz (a zwłaszcza fotografia modowa) wpływa na ich kreowanie i utrwalanie. W pracy twórczej badam potencjał eksperymentu jako strategii mogącej generować alternatywy dla aktualnie przyjętych kanonów.”

Dominika Łukoszek

Doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską pisała o modzie jako zjawisku kulturowym od okresu Rewolucji Francuskiej do czasów współczesnych. W swojej pracy badała, w jaki sposób powstaje moda i jak to zjawisko jest wyjaśnianie w badaniach nad modą. Studiowała w Poznaniu i w Wiedniu, a wyniki swoich badań naukowych prezentowała m.in. podczas konferencji w Mediolanie, Oksfordzie i Londynie. Obecnie pracuje jako analityczka dla brytyjskiej firmy oraz wspólnie z innymi badaczkami i badaczami mody współtworzy podręcznik z socjologii mody.

Krzysztof Śliwiński

Od ponad 17 lat specjalizuje się w marketingu strategicznym i operacyjnym w branży mody.

Jego główną domeną jest racjonalizacja procesów marketingu i sprzedaży, zarządzania i budowania wartości marek oraz projektów marketingowych.

Opracowuje i wdraża strategie marketingowe. Buduje, kreuje i inspiruje do działania i budowania przewagi konkurencyjnej zespoły marketingowe swoich Klientów oraz własnych firm.

Dostarcza unikalną wiedzę marketingową tworząc marki które stają się liderami na rynku.

Pomaga w efektywnym zarządzaniu kosztami marketingu dzięki czemu zwiększa wartość i rentowność przedsiębiorstw.

Jako dyrektor marketingu i doradca zarządu współpracuje m. in. ze spółkami notowanymi na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Wśród marek które zbudował na rynku polskim, a następnie europejskim znajdują się m. in. RESERVED, CROPP, HOUSE (LPP SA) CCC, LASOCKI, QUAZI, BOTI, SPRANDI (CCC SA) i wiele innych.

Manager Mai Włoszczowskiej – dwukrotnej Wicemistrzyni Olimpijskiej i Mistrzyni Świata w kolarstwie górskim, konsultant GLGroup.com oraz thirdbridge.com

Katarzyna Tusk

Magister Psychologii, założycielka bloga Makelifeeasier.pl oraz marki MLE Collection. Autorka książek "Elementarz Stylu" i "Make photography easier".

Agnieszka Flisikowska

Trener biznesu, Doradca, Mediator, Aktywny Coach (Life Coaching, Business Coaching), Aktywny manager HR (HR Manager firmy modowej Moodo Urban Fashion Mode), Wykładowca WSB, Absolwentka Pedagogiki UŁ, Akademii Coachingu i Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Właścicielka Firmy: „Uważności” Agnieszka Flisikowska.

Ewa Bujak

Absolwentka kierunku Edukacja Artystyczna ówczesnej krakowskiej Akademii Pedagogicznej. Stopień doktora uzyskała na ASP w Krakowie, na Wydziale Form Przemysłowych. Zawodowo zajmuje się projektowaniem tekstyliów użytkowych: ubioru, kostiumu, scenografii czy produktu tekstylnego. Specjalizuje się w zagadnieniach: tekstylia użytkowe oraz konstrukcja ubioru, prowadzi zajęcia z tego przedmiotu m.in. w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie, współpracowała w tym zakresie z Wydziałem Form Przemysłowych ASP Kraków w ramach Otwartej Pracowni Mody. Poza pracą dydaktyczną zawodowo zajmuje się współpracą z firmami w zakresie projektowania tekstyliów, szkoleniami z konstrukcji ubioru czy rekonstrukcją kostiumów do filmów i przedstawień.

Patryk Wojciechowski

Urodzony w Gdańsku młody projektant. Otrzymał nagrodę Rektora za Najlepszy Dyplom ASP Łódź 2015. Zajął drugie miejsce w międzynarodowym konkursie Project Runway. W 2016 otworzył atelier w Warszawie. Obecnie prowadzi butik w Sopocie.

Damian Bossak

W życiu dąży do upraszczania procesów oraz znajdywania szybszych i bardziej efektywnych metod nauki. Zawodowo tworzy dział edukacji klienta oraz wprowadza i udoskonala strategie onboardingowe w Shoplo. Wcześniej swoje umiejętności pracy z klientem szlifował prowadząc serwis dla dystrybutora topowych marek fotograficznych.

Ania Obrycka

Absolwentka Filologii Polskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim. W Shoplo zarządza zespołem Sprzedaży i Onboardingu klientów. Zanim dołączyła do platformy sklepowej, przez kilka lat zajmowała się sprzedażą usług rekrutacyjnych Pracuj.pl do największych firm w Polsce. Przywiązuje wagę do sprawnego budowania i utrzymywania relacji z klientami. Dba o wysoką jakość pracy, odpowiednie wsparcie podczas wdrażanie sklepów, dobrą komunikację z klientami, dzielenie się wiedzą i wzajemną inspirację.

Krystian Olszewski

Absolwent Prawa na Uniwersytecie imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu. W Shoplo zajmuje się Wsparciem oraz Onboardingiem nowych klientów. Wcześniej wspierał klientów ecommerce m.in. w Zalando oraz koordynował zespół specjalistów obsługi klienta w jednej z dużych sieci telekomunikacyjnych. Uwielbia pracę z klientem, a w kontakcie z nim najbardziej ceni uczciwe, konkretne i stuprocentowo przedstawienie współpracy.

Izabela Disterheft

Prezes Zarządu Fundacji Interizon Prezes Zarządu Fundacji Interizon, koordynującej działania największego polskiego klastra ICT – Interizon, zrzeszającego ponad 100 firm i instytucji otoczenia biznesu. W latach 2013-2016 pełniła funkcję Dyrektora Gdańskiego Parku Naukowo – Technologicznego (GPNT). Wcześniej była kierownikiem Biura Obsługi Inwestorów w Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, spółki odpowiedzialnej za rozwój gospodarczy Miasta Gdańska. Szkoli m.in. w zakresie opracowywania modelu biznesowego, a także sztuki prezentowania potencjału biznesu przed inwestorami, partnerami biznesowymi. Jest autorką i współautorką wielu inicjatyw i wydarzeń. Jest również mentorką (np. StartupHub Poland, czy w projekcie Lean in STEM). Zasiada w komisjach jurorskich (m.in. MIT TR_Innovators under 35, InnoLabs – projekt Horyzont 2020 ). Członkini Rady Programowej Koalicji na Rzecz Polskich Innowacji oraz leader grupy roboczej ds. Nowych Technologii. W grudniu 2015 roku wyróżniona medalem Prezydenta Miasta Gdańska za wspieranie lokalnej sceny startupowej. W 2017 roku dołączyła do grona Ambasadorów Startup Poland.

Joanna Staniszewska

Współzałożycielka effenex.com, brandmegood.eu, prezeska youll.be, mentorka, wykładowczyni, mówczyni.

Obszary kompetencji: komunikacja, budowanie relacji, rozwój osobisty, różnorodność kulturowa.

Specjalistka i doradczyni marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Ekspertka w dziedzinie kreowania marki, Employer Brandingu, edukacji biznesowej i mentoringu. Założycielka i prezeska agencji marketingowej i doradczej you’ll specjalizującej się w działaniu na rynkach międzynarodowych i w nowych mediach.

Wykładowczyni studiów podyplomowych, dziennych i kursów Uniwersytetu Gdańskiego i Sopockiej Szkoły Wyższej i gościnnie uczelni zagranicznych. Trenerka, prowadząca prelekcje w języku polskim i angielskim. Szkoliła konsultantów czołowej międzynarodowej firmy doradczej, współpracowała z Ministerstwem Gospodarki w roli doradcy w obszarze nowoczesnej komunikacji. Publikuje artykuły i prace o tematyce marketingowej, komunikacji i HR.

Z sukcesem zarządzała znanymi markami polskimi i zagranicznymi, m.in. Diverse, GOLDWELL, KMS California. Jej najnowszy autorski projekt BrandMeGood, realizowany wspólnie z zespołem z Bombaju (rynek indyjski), otwiera granice marketingu na rynku europejskim dla polskich i zagranicznych przedsiębiorstw.

Na co dzień zajmuje się strategiami wprowadzania na rynek nowych marek, budowaniem i zmianą wizerunku istniejących, planowaniem promocji projektów krajowych za granicą i zagranicznych w Polsce. Misją jej zespołu w you’ll jest wsparcie klientów w rozwoju, poprzez praktyczne powiązanie celów biznesowych z wartościami i wykorzystanie ich dla wielowymiarowych korzyści.

Sabina Klechowicz

Specjalistka od wizerunku i visual merchandisingu. Znawca zasad i narzędzi VM. Doświadczenie zdobywała pracując dla takich marek jak Cubus, Esprit, Reserved, House, Coccodrillo, Grey Wolf czy Homla. Współpracowała przy re-witalizacji marki Quiosque. Twórczyni autorskich witryn Reserved By Fashion Bloggers.

Wirtuoz witryn, mistrz stylizacji i wizerunku, coach kreatywny. Doradza firmom jak efektywnie zarządzać wnętrzem salonu, a witryną przyciągać klientów by sprzedaż i rozpoznawalność marki wzrastała . Autorka koncepcyjna i wykonawcza wielu warsztatów kreatywnych i modowych. Twórczyni jedynej na polskim rynku modowej konferencji „100% Retail & Fashion”. Współautorka cyklu artykułów „Salon szyty na miarę” o tym jak stworzyć salon idealny z odzieżą i bielizną. Obecnie pracuje jako projektant kolekcji dla marki Home&You.

Ireneusz Żeromski

Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarach sprzedaży bezpośredniej.

Kilkanaście lat pracy na stanowiskach kierowniczych w markach odzieżowych. Wiceprezes i członek zarządów spółek Etos S.A. i Bytom S.A. odpowiedzialny za rozwój i działanie sieci sprzedaży marek Diverse i Bytom. Specjalista od zarządzania, budowania sieci sprzedaży bezpośredniej, projektów motywacyjnych i działań wspierających sprzedaż.